dilluns, 10 de gener del 2011

Activitat 1

Activitat 1: Sortim a conèixer Palamós

Introducció

La següent activitat està pensada per a nens i nenes de cicle superior. Mitjançant la seva realització volem potenciar el desenvolupament de vàries de les competències bàsiques, com ara la competència  en el coneixement i la interacció amb el món, la de tractament de la informació i competència digital, la competència d'aprendre a aprendre o la competència artísitica i cultural. Els alumnes tanmateix podran potenciar la seva autonomia i capacitat de treballar en equip. La funció del mestre serà la d'acompanyar-los en el seu procès de cerca d'informació i possibles dificultats que els alumnes trobin en el transcurs de l'activitat.
Hem dividit l'activitat en quatre parts: una primera part de cerca d'informació sobre la ruta que els alumnes hauran de seguir; una segona part de realització de l'itinerari i la presa de fotografies; una tercera d'elaboració d'un clip mitjançant un programa de processador d'imatges i una última part de presentació dels clips finals.

Objectius

-Cercar informació de manera autònoma.
-Conèixer recursos telemàtics per a l'estudi del medi.
-Potenciar la capacitat d'observació de l'entorn.
-Portar a terme l'adquisició de competències mitjançant la metodologia de descobriment guiat.
-Aprendre a partir de l'observació directa del medi.
-Aprofundir en el coneixement de les TIC.

Activitat

1. Realització d'un itinerari.

Hem pensat que ja que visiteu Palamós seria interessant realitzar algunes fotografies pel record. Què us sembla si us repartiu en tres equips i seguiu els itineraris que us proposarem? Cliqueu a sobre d'una dels itineraris per poder accedir-hi.




Per poder organitzar la vostra passejada us convidem a visitar aquesta web: 

Amb un sol clic sobre el mapa obtindreu una taula amb diferents dades sobre el lloc en qüestió. Si feu doble clic fareu augmentar la imatge. Busqueu Palamós i aneu-vos acostant a poc a poc fins que us sigui possible consultar els noms dels carrers del poble. 

Un cop trobat el punt de sortida del vostre itinerari dibuixeu un petit croquis que us ajudi a guiar-vos. 

Amb les eines de mesura i edició que trobareu a l'esquerra calculeu la distància aproximada que haureu de recórrer. Podeu desplaçar-vos pel mapa amb l'ajut de les fletxes a la dreta de la pantalla.

Altres eines que us poden ajudar en el traçat de la vostra ruta:

2. Fem un vídeo

Us ha agradat el clip de la secció Com ha canviat del nostre bloc?

Us convidem a fer-ne un vosaltres mateixos!

Amb el material recollit podreu fer uns vídeos d’allò més interessants! Podeu utilitzar el programa Windows Movie Maker. En aquest enllaç trobareu un tutorial que us explica com fer-lo servir:
tutorial windows movie maler

Un cop realitzada la pel·lícula pengeu-la al YouTube, de manera que la podeu compartir amb la resta de companys de classe. El dia de la presentació podeu explicar breument qui són els components del grup, quin itinerari vau seguir, quins probemes (si hi van haver) van sorgir, etc.

Avaluació

Ja que es tracta d'una activitat de tipus cooperatiu, considerem que l'avaluació s'hauria de centrar en com s'ha desenvolupat el treball en equip. Per facilitar el procès es pot fer servir la taula d'avaluació de Johnson & Johnson que es troba al següent link:

Aquesta taula avalua el procés, més que el resultat del treball. El dia de les presentacions cada grup podrà donar a conèixer als seus companys la seva creació fruit del treball en equip. No creiem que sigui rellevant el fet que els clips siguin més o menys bonics, sinó com ha estat el fet d'haver-los de crear entre tots, com han pres les decisions, si han arribat a acords, si tothom ha pogut participar en el procès, etc. Creiem que la taula presentada pot ser adaptada pel docent per guiar els nens en la seva autoavaluació. Adaptant la formulació d'alguns dels ítems, es pot crear una conversa guiada que ajudi els alumnes a fer-se una idea respecte a les capacitats pròpies de cooperació i treball en equip.

Per poder avaluar el desenvolupament de les activitats serà molt important que el docent hagi pogut estar present en el moment en què es realitzaven les diferents tasques. En el cas de la sortida, potser seria necessari poder comptar amb la presència d'altres docents o de pares i mares voluntaris que puguin acompanyar el grup en la seva descoberta de la vila.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada